Suwnica Smitha – sprzęt pozwalający na trening całego ciała

Ćwiczenia na siłowni cieszą się coraz większą popularnością. Trening z obciążeniem idealnie rzeźbi sylwetkę oraz zwiększa wytrzymałość i siłę organizmu. Hantle czy sztangi nie mają przed nami tajemnic, są jednak sprzęty, które niekiedy budzą obawę, zwłaszcza wśród osób trenujących od niedawna. Doskonały przykład stanowi suwnica. Jak powinno się na niej ćwiczyć?

Suwnica Smitha – sprzęt pozwalający na trening bez asekuracji

Nie da się ukryć, że trenując siłowo, stawiamy na stały rozwój. Niezmiernie cieszy więc każdy progres i dodatkowe kilogramy na sztandze. Wraz ze wzrostem kilogramów wzrasta jednak również niebezpieczeństwo. Niejednokrotnie więc podczas treningu potrzebna jest asekuracja drugiej osoby. Jeśli nie chcemy lub nie mamy kogo poprosić o pomoc, warto skorzystać z możliwości, jakie daje suwnica (maszyna Smitha). Ten uniwersalny sprzęt to najprościej mówiąc stelaż z mechanizmem gryfu przesuwanego oraz systemem asekuracji, dzięki której możliwe jest wykonanie samodzielnego treningu z naprawdę dużym obciążeniem. 

Przemyślany trening całego ciała

Maszyna Smitha to sprzęt doskonały zarówno dla mocno zaawansowanych osób, jak i tych, które dopiero rozpoczynają przygodę z ciężarami. Jeszcze do niedawna suwnice wykorzystywane były do ćwiczeń dolnych partii ciała. Obecnie jednak często zawierają dodatkowe elementy, które sprawiają, że z powodzeniem możemy ćwiczyć na nich również górę. Suwnice pozwalają wzmocnić i wyrzeźbić sylwetkę, a poprzez przyjmowanie odpowiedniej pozycji podczas ćwiczeń, odciążają stawy. Wśród ćwiczeń na nogi, jakie warto na nich wykonywać, znajdują się przysiady. Angażują one zarówno mięśnie pośladków, jak i ud. Suwnica, w porównaniu do treningu z samą sztangą nie wymaga zarzucenia ciężaru na barki. Wystarczy dobrze ustawić się pod gryfem, a następnie zwolnić blokadę maszyny. Jest to zdecydowane ułatwienie, zwłaszcza gdy na gryfie znajduje się dużo kilogramów. Dolne partie ciała doskonale wzmocnią również wypady, czy martwy ciąg. Połączenie suwnicy z ławeczką pozwoli na wykonanie efektywnego wyciskania, które wyrzeźbi ręce i zaangażuje do pracy mięśnie klatki piersiowej. Inne popularne ćwiczenia na górne partie ciała to podciąganie sztangi w opadzie czy podciąga w wyporze. W ostatnim ćwiczeniu gryf umieszczamy na wysokości pasa, a następnie kładziemy się pod nim, chwytamy dłońmi i rozpoczynamy podciąganie. Regularne powtórzenia wzmocnią mięśnie pleców i biceps. 

Ćwiczenia na suwnicy Smitha to doskonałe uzupełnienie treningu, które sprawdzi się zarówno u osób będących na masie, jak i na redukcji.